11/07/2010

Fläskfilé i kakform med lingon

Fläskfilé i kakform med lingon


500 g fläskfilé

3 dl grädde

1 dl lingonsylt

2 msk kalvfond

salt och peppar


Sätt ugnen på 150 grader.

Putsa fläskfilén och lägg den sedan i en avlång kakform. Häll över grädden, lingonsylten, kalvfonden, salt och peppar. Ställ in den i ugnen i ca 75 minuter.


Mums!


Efter en skön söndagsförmiddag på hemmaplan gav vi oss ut på en promenad i det underbart härliga vädret till Haga för en mysig fika. Haga är verkligen min favoritdel i Göteborg, så mysigt. Därefter var det dags att åka till Ica Maxi för storhandling. Fick även två gåvor av Ica som det är dags för någon fin kille att fylla år snart... En prinsesstårta från deras egna bageri och en tårtspade. Gulliga Ica. Så vi lyxar till det lite i kväll med fläskfilé i kakform med lingon och prinsesstårta till efterrätt, det var ju faktiskt guldhjärtats namnsdag igår. Receptet på fläskfiléen fick vi av guldhjärtats goa mamma och det kan jag varmt rekommendera. Så himla gott och enkelt. Talan om mammor, min älskade älskade mamma bestämde sig igår att åka till paradiset Oman idag. Jag vill också vara där. Oman är det finaste ställe jag någonsin har varit på, det är verkligen ett paradis.

2 kommentarer:

  1. visst är vi bra på ica ? dock fick jag aldrig nån tårta :( haha. hoppas vi kan ses snart. har olle match på lördag? emanuel har borta match och vet inte riktigt vad jag ska hitta på. kanske du jag anne och emma kan ses för en mysig fika ? vi kommer ju att flytta snart och veckorna bara rullar förib. Miss you /frida

    SvaraRadera
  2. Ja, ica är toppen Frida : ). Ja, han har hemma match på lördag klockan 13:00. Följ gärna med på matchen, jag kan bjuda på choklad : ). Jag tar gärna en fika med er efter matchen om ni vill? Vid 15:00? Jag tycker absolut att vi ska försöka hinna ses innan ni flyttar, det vill jag! Puss på dig!

    SvaraRadera