11/06/2010

Julinspiration


Underbart härlig inspiration av staylisten Eva Lindh, hennes reportage ses ofta i min favorit tidning Lantliv.


Tänkte ha en riktig härlig dag. Ett varm skumbad och ansiktsmask medan jag läser Lantliv julspecial och lyssnar på julmusik. Märks det att jag längtar till julen? Talan om längtan, längtar ännu mera hem, hem till både Ljusdal och Falun. Framförallt till människorna som befinner sig där. Mormor och morfar vill jag helst ha vid min sida jämt jämt jämt, en ständig längtan efter dom varje dag. Snart kommer vi hem och då ska vi kramas. Om inte dom kommer hit först, det hade varit så fantastiskt!


Idag är det även bandypremiär i serien för Gais, spännande! Håll alla tummar och tår! Myskväll blir det garanterat när guldhjärtat kommer hem med pepparkakor, färsk ost och glögg, man måste få lyxa till det då det är guldhjärtats namnsdag. Årets glögg med smak av saffran väntar vi dock med, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Äntligen fungerar boxen så kväll blir det även programmet "Så mycket bättre", är en stark favorit här hemma just nu.


Hade gärna varit i Uppsala igår och firat Östen på hans födelsedag med Evas goda mat och blåbärstårta som vi beställde till dom. Grattis Östen ännu en gång på din födelsedag!

Grattis även till min älskade vän Kristine som fyllde också år igår.

Saknar dig!

2 kommentarer:

  1. Skumbad lät inte alls dumt. Själv ska jag snart bege mig ut på första joggingrunda på x antal år:)

    SvaraRadera
  2. Det var riktig skönt med ett varmt bad igår : ). Härligt med en joggingtur, hoppas det gick bra : ).

    SvaraRadera