9/12/2011

Mor och dotter helg


Räksmörgåsen som var helt ljuvlig på Ektorpet café. 

Världens bästa mamma och jag har haft en fantastisk helg tillsammans i huvudstaden. Vi har bara strosat runt och mått gott att ha varandra nära. En härlig lunch ute i höstsolen på Waldermarsudde. Ektorpet, café ute i parken som jag varmt kan rekommendera. Vi strosade längst Gamla stans vackra smågator och fann den jättesöta butiken Kronan på verket där jag hittade den perfekta sjalen från Ester Elenora till bröllopet på lördag. Ett glas i eftermiddagssolen på Östermalm. Choklad gör susen för både själen och hyn, så vi använde oss av den återfuktande lermasken med kakao, sheasmör och mineraler från Döda havet innan det var dags för ett mysigt restaurangbesök på Sjöpaviljongen som ligger vid skärgården. Med Mälarens glittrande vatten direkt utanför fönstret. Vi smakade på Sjöpaviljongens fisk- och skaldjursgryta som var helt fantastisk särskilt till ett glas vitt. Efterrätten tog vi på hotellrummets sängar, chokladtryfflar i all dess smaker. Söndagen hoppade vi in i mammas nya fina bil som körde oss till Södertälje för att se storebror spela mot Syrianska. Det blev ingen vinst, men vinsten var ändå en helg med mamma och få kramas alla tre. 

Jag älskar er. 






Sedan var det dags för en flygtur till Göteborg igen och hemma väntade min älskade O, ost, kex, marmelad och te. Han är fantastisk. 

1 kommentar:

  1. Tack för allt mitt hjärta. En helg att att minnas så jag kniper med stj-----.

    SvaraRadera