9/09/2010

Hemmagjort är bäst

Min dröm är att göra så mycket själv som det bara går och att vara en liten husmor. Det jag talar om är alltså safta, sylta, lägga in, baka och att göra min egna müsli. Det är så fantastisk att kunna öppna en burk eller flaska med innehåll som man har gjort själv och att inta tala om att äta nybakat bröd till frukost. Men idag har jag gjort müsli. Gick fort och smakade himmelskt gott. Som sagt hemmagjort är bäst.


Din alldeles egna Müsli


3 dl havregryn

2 dl grovhackade hasselnötter

1 dl mandel

1 dl kokos

4 msk kanel

2 dl sirap

1 dl russin


Gör så här


Ställ ugnen på 200 grader. Rosta alla torra ingredienser utom russinen i ugnen och ringla sirap ut över blandningen. Låt stå i ugnen i ca 15 minuter. Rör om då och då. Låt svalna. Rör ner russinen. Lägg din alldeles egna müsli i en burk med lock.


Mums!


Ikväll blir det en fikadejt med söta rara Frida och i morgon är det ingen vanlig dag det är min första dag på nya jobbet, önska mig lycka till. Ska kanske även tillägga att jag har träningsvärk efter gårdagens träningspass, visst är det underbart!

2 kommentarer:

  1. Hur bra som helst! Ser riktig god ut:).

    SvaraRadera
  2. Ååh, den där müslin såg inte helt fel ut. Måste jag prova att göra när jag kommer hem sedan. Så kul att följa din blogg!
    Stort lycka till på nya jobbet :)

    Varm kram från Anna!

    SvaraRadera